Zakładane cele realizacji zadania publicznego oraz sposób ich realizacji
Cele zadania:
– uwrażliwianie młodych ludzi na problemy uzależnień, – wskazywanie sposobów radzenia sobie z emocjami i agresją, – realizacja działań profilaktycznych i edukacyjnych związanych z przemocą i cyberprzemocą, – wzbogacanie oferty zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych dla młodzieży, ze szczególnym zwróceniem uwagi na rozwijanie ich pasji i zainteresowań – alternatywa spędzania wolnego czasu, – zwiększenie świadomego i refleksyjnego korzystania z Internetu, gier i komunikatorów, – integrowanie rodziców, nauczycieli i młodzieży wokół tematu projektu, – zwiększanie u uczestników projektu wiedzy na temat aspektów prawnych stosowania cyberprzemocy . |
|
Cele zrealizujemy poprzez:
– organizację warsztatów i spotkań na temat profilaktyki agresji i cyberprzemocy, wiedzy prawnej na ten temat oraz zajęć z pierwszej pomocy, – organizację: rajdu, wycieczki na mecz piłkarski, dyskoteki, zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych, – wspólne wypracowanie i wdrożenie zasad bezpiecznego korzystania z Internetu we wszystkich szkołach i palcówkach realizujących projekt, – zorganizowanie spotkania podsumowującego nasze działania na które zaprosimy przedstawicieli innych szkół i przekażemy materiały wypracowane podczas projektu do wykorzystania w praktyce szkolnej. |
Opis poszczególnych działań w zakresie realizacji zadania publicznego
Nasze działania w ramach projektu Bezpieczna i przyjazna szkoła rozpoczniemy od rajdu rowerowego do Kamianki w którym wezmą udział wszyscy chętni uczniowie i wychowankowie. Wszyscy uczestnicy zostaną wyposażeni w kamizelki odblaskowe zgodnie z zasadami poruszania sie poza terenem zabudowanym. Uczniowie w grupach przejadą pod opieką nauczycieli na miejsce, gdzie zorganizowane zostanie ognisko integracyjne połączone z zabawami integracynymi. Po drodze uczestnicy rajdu zdobywać będą sprawności. To zadanie organizuje gimnazjum w ZS nr 3.
We wszystkich szkołach i placówkach zorganizowany zostanie wspólny konkurs na logo projektu. Zostaną przynane trzy nagrody, a najlepsze logo ozdobi stronę i produkty wypracowane podczas projektu.Podsumowaniem konkursu i jego organizacją zajmie się TPD. W każdej ze szkół i placówek przeprowadzone zostanie badanie na temat wiedzy uczniów na temat przemocy, w tym cyberprzemocy oraz na temat ich doświadczeń w tym zakresie. Każda ze szkół i placówek realizujących projekt zorganizuje u siebie spotkania z policjantem z wydziału prewencji i prawnikiem na temat bezpiecznego korzystania z Internetu i prawnych konsekwencji stosowania przemocy i cyberprzemocy. W gimnazjach działających w ramach ZS nr 4 i w ZS nr 3 w Ostrołęce zostaną zorganizowane jednego dnia profesjonalne warsztaty dla nauczycieli ze wszystkich projektowych szkół – 5 godzin, dla rodziców ze szkół i placówek realizujących projekt – 2 godziny. W tym samym dnu równolegle we wszystkich placówkach zorganizowane będą warsztaty dla 7 grup uczniów i wychowanków 2 – godzinne z profesjonalnymi trenerami. Gimnazjum Społecznego Towarzystwa Oświatowego zaprosi na te warsztaty wychowanków TPD. Po spotkaniach i warsztatach wiedza uczniów na temat przemocy i cyberprzemocy zostanie ponownie zweryfikowana w postaci ankiet. Wyniki posłużą do ewaluacji projektu i wskażą obszary do działania. Za opracowanie ankiet odpowiedzialne będzie TPD. Od początku września do końca grudnia w każdej ze szkół i placówek odbywać się będą zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne (integrujące i rozwijające zainteresowania) ujęte w harmonogramie oraz zajęcia dotyczące szeroko rozumianego bezpieczeństwa i pierwszej pomocy. Samorządy Uczniowskie i reprezentanci TPD będą spotykać się cyklicznie w celu stworzenia Dekalogu Bezpiecznego Korzystania z Internetu i Procedur postępowania w sytuacji zauważenia przejawów niezgodnego z zasadami korzystania z Internetu. Spotkania odbywać się będą w każdej z placówek na zmianę raz w miesiącu. Wszystkie szkoły i placówki stworzą podstrony projektu, na których prezentowane bedą założenia projektu i podejmowane działania. W ramach projektu odbędzie wyjazd do Warszawy dla uczniow wyróżniajacych się swoja aktywną pracą w projekcie połączony z wizytą u Wojewody Mazowieckiego i Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Podczas spotkania uczestnicy opowiedzą o doświadczeniach pracy w projekcie i przekażą Dekalog Bezpiecznego Korzystania z Internetu oraz odblaskowe koszulki do bezpiecznego poruszania się w terenie z hasłem „Bądź widoczny bądź bezpieczny”. Po spotkaniu uczestnicy projektu obejrzą mecz piłkarski i uczyć się będą zasad kibicowania fair play. Za organizację wycieczki odpowiedzialne będzie gimnazjum w ZS nr 3 w Ostrołęce. Na zakończenie projektu odbędzie się dyskoteka w której wezmą udział uczniowie ze wszystkich szkół i placówek projektowych. Za organizację dyskoteki odpowiedzialne będzie gimnazjum w ZS nr 4 w Ostrołęce. Na zakończenie projektu dokonamy ewaluacji całościowej projektu z wykazaniem zmian, które zaszły w świadomości wszystkich uczestników projektu: uczniów, nauczycieli i rodziców. Za organizację ewaluacji i jej podsumowanie odpowiedzialni będą: Gimnazjum Społecznego Towarzystwa Oświatowego i Towarzytwo Przyjaciół Dzieci. W grudniu jako podsumowanie współpracy wybrany do tego działania zespół (oddelegowani do tego przdstawicele wszystkich szkół i placówek – po 3 nauczycieli, 3 uczniów i 3 rodziców) przygotuje materiał zawierajacy opis wszystkich zrealizownych działań w projekcie w postaci Dobrej Praktyki. Za opracowanie i wydanie materiału odpowiedzialne będzie Gimnazjum w ZS nr 4 w Ostrołęce. Po zakończeniu projektu zorganizujemy spotkanie dla władz miasta i władz oświatowych wszystkich szkół miasta i okolic w celu przedstawienia doświadczeń pracy w projekcie. O doświadczeniach opowiedzą dyrektorzy szkół i placówek, pedagodzy, psycholodzy i wychowawcy oraz przedstawiciele Samorządów Uczniowskich. Za organizację tego przedsięwzięcia odpowiedzialni będą dyrektorzy szkół i placówek oraz wybrani do tego celu nauczyciele i uczniowie. Całość działań związanych z projektem prowadzić będzie Gimnazjum Społecznego Towarzystwa Oświatowego i Towarzytwo Przyjaciół Dzieci, które posiada doświadczenie w kwestii koordynowania i rozliczania projektów.O realizacji zadania poinformujemy uczestników na stronach internetowych szkół i placówek, na spotkaniach klasowych oraz w lokalnych mediach. Informacja o projekcie dotrze do ok. 1500 uczniów i ich opiekunów, wychowawców, rodziców i przedstawicieli lokalnego środowiska. Na potrzeby projektu zostaną zakupione materiały papiernicze i biurowe. Wszystkie działania będą prowadzone we współpracy. Koordynowaniem działań w szkołach zajmą się dyrektorzy szkół, którzy obowiązki te wykonywać będą na zasadzie wolontariatu. Zostanie przygotowana dokumentacja projektowa. Na zakończenie projektu odbędzie się spotkanie z Samodzielnym Kołem Terenowym nr 116 Społecznego Towarzystwa Oświatowego w celu wymiany doświadczeń po projekcie i przygotowania się do szerszego zaprezentowania wyników jego realizacji.
|
Najnowsze komentarze